lilla akademin sökningen.

hej på er.
äntligen hemma. har vart en otroligt lång dag. vid halv ett gick tåget till stockholm, gick lite på stan, och sen vidare till odenplan. när jag kom till lilla akademin så fick jag värma upp själv i ett rum innan min provsjunging. jag var faktiskt inte alls nervös, det kändes jättebra.

när jag väl var där inne så var det tre lärare som skulle lyssna på mig. första låten gick superbra, bara ovant med annan pianist än therese, andra låten inte så som jag tänkt direkt..
sen efter jag blivit intervjuad så ville en utav sånglärarna sjunga själv med mig i ett rum. och då kom det värsta. hon sa något i stil med: jag ska vara rakt emot dig, och säga att din sång "läcker", och det är på grund utav att du spelat klarinett och din röst har påverkats genom att inte kunna stänga igen stämbanden helt. (för så gör man tydligen när man spelar klarinett) så jag har för mycket luft i min sång helt enkelt. och så fick jag göra lite övningar för att försöka stänga ute luften ur tonerna och det gick superbra! visste inte att jag hade så stark röst. var typ dubbelt så stark när jag gjorde som hon sa. så nu måste jag lära om mig att sjunga på det sättet, för annars kommer min röst att tyna bort i princip. snacka om att jag blev chockad när jag hörde det här.. nu fattar jag varför jag tycker att min röst låter "luddig", det är mina stämband det är fel på.

efter den lilla sånglektionen fick jag en låt, som jag skulle lära mig själv. det gick väl åt helvete tyckte jag. och när jag satt där i min ensamhet så kom en gymnasie etta vid namn dennis in i rummet. haha. han typ började prata massa och försökte hjälpa mig fast han inte kunde piano. jag tänkte typ whatever, min röst läcker ju ändå så behöver inte kunna den här dumma låten. men sen när jag skulle sjunga den inför juryn så gick det bättre än vad jag trodde igenom hela låten, fast jag bara kunde de två första takterna.

sen blev det även en teoriprov, men världens snyggaste teorilärare. det var inget avgörande, skulle bara se vad jag kunde.

nu orkar jag inte skriva mer. vi hörs imorgon! puss.


inköpen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas du kommer in! :D

2009-03-02 @ 22:23:13
URL: http://stentorparn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0